We have detected that javascript is currently disabled. To get the fullest experience from our site we suggest enabling javascript. If you have any issues using our site please contact us.

e.g. Such as Zappos, Newegg | browse by category » or best/worst »

RatingsRating
Full Rating Profile
Sierra TradingCoupons
    • Address: n/a
    • Contact: n/a
    • Phone: n/a
    • Customer Support: n/a
    • Business Hours: n/a
    • Fax: n/a

    Payment options

    • option not available Visa / Mastercard
    • option not available American Express
    • option not available Discover
    • option not available Money Order
    • option not available COD
    • option not available Check
    • option not available Wire Transfer

    Shipping options

    • option not available UPS Ground
    • option not available Priority Next Day
    • option not available Standard Next Day
    • option not available International
    • option not available 2-3 Day Delivery

    Online Ordering

    • option not available Online Ordering
    • option not available Online Ordering Tracking
    • option not available Secure Order Processing
    • option not available Require User Registration
    • option not available Guaranteed Security

    Other

    • option not available International Order
    • option not available Customer Info. Confidential
    • option not available Customer Support
    • option not available RMA Required
  • Review History & Profile See full Rating history

    Product & services pricing Rating 6.91/10 6.91/10
    Chance of future purchase: Rating 2.92/10 2.92/10
    Shipping & packaging: Rating 4.12/10 4.12/10
    Customer service: Rating 3.00/10 3.00/10
    Return/Replacement policy: Rating 3.46/10 3.46/10

144 Customer Reviews

Rating 2/10
1/5
modified review posted

"i ordered merchandise during their black friday/cyber monday specials and was impressed with their offer of free shipping. I was very careful when placing the order as i live in alaska and quite often the offer does not apply to us. I checked the free shipping box and OKed the amount of the order without shipping, they added the shipping AFTER i had approved the order. very dishonest company. Dishonest and Criminal! "

modified review This review was modified by avampartha on December 10 2014 02:40:04 PM


Rating 10/10
5/5
modified review posted

"$10.00 off your first sierratradingpost purchase!

$ 10 off first order over $ 30 on your first order. I am very pleased with the customer service, a wide range of products, ease of ordering and weekly discounts. To receive the discount, follow the link and register on the site. Overall I highly recommend sierratradingpost to everyone!
Go to the link ===> bit.ly/Vsx7OL
"


Rating 2/10
1/5
modified review posted

"really bad, specifically they give you great customer service after they make a number of mistakes with your order. i ordered once from them to try them out and they told me if i had a size issue on a shoe i could return it at no cost for the right size, but when i had that problem they wanted to charge me for shipping again...it took several long conversations on the phone for them to live up to their original pre-purchase promise.

then, i tried to order a second item from them with the discounts they keep sending to my email, and three days later the order hadn't even been approved, even though everything (addresses both shipping/billing and credit card info was EXACTLY the same...so three days later when i entered webchat to find out why, i was told to verify over webchat what my addresses for billing and shipping were...this is on an order that was supposed to have shipped 24 hours prior to my inquiring about it. if you have endless time to waste on the phone and waiting for your shipment to be approved before even being sent, by all means these are the people for you.
"


Rating 4/10
2/5
modified review posted

"I ordered a jacket. It arrived and the color was really different from the photo on their website. I read the return policy and found that I have to pay a return fee of $6.95. I will NOT be doing business with this company again. Extremely dissatisfied. "

modified review This review was modified by Dilbert22 on November 09 2014 09:23:11 AM

Rating 4/10
2/5
modified review posted

"We have ordered from them quite a bit, but I'm starting to look for other options. The prices can be great, but a lot of the items are seconds. This would be totally fine if they had free returns and you could look at your order. There is a return fee of $6.95, which cancels out much of the discount that you would have had, especially if you're buying shoes that may not fit. We ordered a pair of shoes recently for my husband and they ran so small that he couldn't even get them on. 2 exchanges later, the sizing was still not right. The return fees really piled up on that order. I would probably only order from them now for non-clothing or shoe items."


Rating 2/10
1/5
modified review posted

"Poor call center customer service. At all levels!!!

After seven attempts (several dropped calls and holds for a manager that never came) to resolve a CSR order entry error, I was given the impression that I was at fault. Only after being lectured by a manager about how I was taking advantage of their good well... did she recognize that STP was at fault all along.

Like a SNL skit, a whole lot of defensive non-listening and then a quick sorry and a dial tone.

I will think twice before shopping at STP again
"


Rating 2/10
1/5
modified review posted

"I have ordered from this company for 20 years - thousands of dollars of merchandise. But I was floored when I ordered a couple pairs of jeans and a couple of jackets for my kids from them the other day and got an email from customer service. They claimed I was ordering too many pairs of jeans (for a family of seven, including 5 kids due to remarriage!! They grow, you know...) and accused me of being a "reseller" and to give them some explanation, or they would cancel my order. Also, that I would henceforth be limited to purchasing only 3 pairs of jeans from them per year! So I answered and explained the number of individuals in my family and how hard they are on their clothes. No response from STP. They just put through my order for the jackets and removed the jeans from my order. So apparently they now punish their good customers for buying their products?? And accuse them of criminal activity for having multiple family members to purchase clothing for? I am stunned and will be searching for a new place to purchase clothing at a reasonable price for my family. Wow. "

modified review This review was modified by Riversong1863 on October 21 2014 10:46:06 AM

jaui's Avatar
California; Mexico.
Rating 10/10
5/5
modified review posted

"September 26 2014
Reviewing Sierra Trading Post

I have been purchasing from S.T.P. for around 4 years.
Contrary to some negative reviews about their customer service, they have always been fair, if not, generous, in handling "glitches" that have arisen now and then.
I have found product delivery time quite adequate.
And, on an occasion or two where I had to return some items, or, claimed a shortage, or items left by UPS that were not found, they handled all those cases to the customers (my)favor.
Once you use them a few times, it becomes second nature to figure out how to get the best "deal", albeit, it can be a bit time consuming, and tricky at first.
I always order when their is a promotional shipping rate, (because if you don't their shipping charges are high), or, a minimum order for $75.00, which makes standard shipping free.
So, overall, according to my personal experience with Sierra Trading Post, I would rate them a 9 out of 10.
"


Rating 10/10
5/5
modified review posted

"Placed 2 orders within a 1 week period for several items including Shoes, socks, bicycle accessories including water bottle, frame bag, pepper spray, bunch of random gear.

Received all goods as advertised at (significantly) better prices than Amazon or other big discounters.

Now, I didn't think to check reseller ratings until after I placed my orders and when I read all the negativity, I'll admit I was worried.

However, I read enough GOOD reviews to stay the course and after reading a lot of the neg reviews have come to the realization many of these complaints were repetitive. They tend to fall into certain groups such as this:

1. 'what ? SQUACK! I have to PAY to send stuff back for a refund?'

FOLKS. If you want free returns, buy from that company that advertises free returns but UNDERSTAND that nothing is FREE. It's at NO ADDITIONAL COST. At these prices, I can fully understand that there is no room 'built in' to allow for free returns.

Another recurring theme in (the most recent) complaints apparently stems from politely telling some customers when their return rate exceeded 60% and who resisted efforts to correct the problem - they were told that this return rate was unsustainable and they could and should take their business elsewhere.

SQUACK! You don't want my money! How DAAAAAAAAAAAAAAAARE YOUUUUUU!

FOLKS. If you can't be bothered to research the item you are buying to determine if the size runs true or if it runs smaller or bigger and just BUY STUFF indiscriminately thinking 'F- IT if it doesn't fit - I'll just send it back - NOT MY PROBLEM'

That's FINE. But if you can't get it right at least HALF THE TIME - you need to make a change.

Either make the effort to buy stuff you know will fit because you have bought it before, take a minute to research it, or spend your money somewhere else.

To be fair, I have not encountered an issue with errors that required me to deal with customer service.

My one niggle (just so I don't sound like a total & complete fanboy) is that shipping can take a little longer than some megaoutfits (like the river in africa place who have shipping centers all over the place) - depending on where you live. (I'm in South Florida) and shipping on both orders took approx 1 week to get here from Wyoming.

BOTTOM LINE = IT'S OK. It ends up getting here just as fast as that river in africa place - if you don't have that 100 buck a year membership thing - because they tend to hold onto your order for 3-5 days before they ship.

My Sierra Trading Post orders were both shipped in one day from when I clicked the PLACE ORDER button.

I spent a little time and effort making sure sizes were right before I ordered, got my orders and have been mighty pleased my friends. 10/10 would buy again.

That's my story and I'm sticking to it.
"

modified review This review was modified by RRAnotherCustomer on September 09 2014 06:42:09 AM

No Avatar
Sierra Trading Post User
Rating 2/10
1/5
modified review posted

"So Sierra Trading Post - if you're reading this - you just lost a customer because of how you've treated OTHER customers.

I've spent hundreds on this site over the past 2 years (actually...it would be thousands - as in over 2K - but I returned a good bit of the stuff I bought). I was able to return things - and yes, it takes a while to get your refund (which may come in the form of a check...that looks total fake as the back has completely blank...like printer paper or something).

But to learn this company will refuse orders from people based on a return rate of 60% is astonishing. I could understand 80% or higher...but 60%! That would only make sense if this company didn't sell CLOTHING & SHOES - products that vary so greatly in sizing & fit that it's almost impossible to know what you'll get based on a website. I've had shoes from the same brand that were different fit & sizes - and until I tried them on I obviously couldn't know this. If you're going to be an online retailer of clothing & shoes - you should expect a high return rate. This is basic common sense.

Had I been one of the people to receive such treatment - this would be a 1 star review. And honestly - I feel like I'm doing them a favor by giving them 2. But what a shame to learn that this is how they do business. At least now I know & will definitely no longer be a part of that.
"


Rating 2/10
1/5
modified review posted

"Like another reviewer, although I've purchased many items through STP and had recommended the site to friends and family, my return rate was too high (I need to see something and try it on before I can decide whether I like it) and I received a notice from their "account relations specialist" that they would no longer accept my orders. What a creepy and rude way to treat a customer! "


No Avatar
Sierra Trading Post User
Rating 2/10
1/5
modified review posted

"Why does Sierra Trading Post treat its customers in such a way? I don't want to close my account. They have great products and wonderful prices!

Dear XXXX,

I am writing to address your continuing level of dissatisfaction with our products and service as evidenced by your continuing high return rate. As you know, we contacted you on 6/4/2010 and 3/27/2013 regarding
this issue. However your return rate has continued to exceed 60%. We assume you have made use of the tools and services we offered in those letters to resolve concerns and sizing issues prior to purchase.

Even though we have done our best, it is clear we cannot meet your needs and expectations. As a result we believe it is in both of our interests to discontinue our business relationship. Going forward from
the date of this letter we will no longer accept orders and 30 days from this letter we will no longer accept returns. We would encourage you to seek out other retailers who might be better able to meet your expectations.

If you have questions about our return policies, feel free to contact me directly.

Sincerely,

Lee Macias
Account Relations Specialist
307-775-8312
"


No Avatar
Sierra Trading Post User
Rating 10/10
5/5
modified review posted

"great place to shop
great price
prompt help with my order
the post was the fastest I have ever had from us to Australia ,4 days!!
5/5!!!
"


No Avatar
Sierra Trading Post User
Rating 2/10
1/5
modified review posted

"Looks like a nice place to shop. Might be, but you are taking a big risk if you order Online. BIG RISK!! Week one - paddle board delivered, damaged. Week two - replacement delivered, wrong board. Week three - delivery promised by Richard, in "customer service" ("Four guys working on order and it will be there"), no show. Three Fridays in a row, waiting for delivery, and three Fridays wasted, with nothing to show for them. Call customer service and you will never be able to speak to the same person. With each call, you will be required to explain the whole transaction history. Each time, all kinds of assurances and promises will be made. None kept. The right hand does not have a clue what the left is doing. Be prepared to spend huge amounts of time on the phone, jumping through the same hoops, over and over again. Attempting to get a paddle board, before the summer is over, has been a horrible, horrible experience. With more than a little luck, I hope to get this purchase completed, before the first snow."


Rating 4/10
2/5
modified review posted

"Ordered a pair of Salomon shoes for my wife. STP sent an additional pair of a smaller size, which were later returned for credit. STP did not give me credit for the shoes I returned and did not document the return. Had I know this, I would have not sent them back. Professional courtesy is not part of their customer service, apparently."

modified review This review was modified by H.Dawson on August 28 2014 10:55:08 AM

Sierra Trading Post is not a merchant member. If you're this merchant, learn more!

Sierra Trading Post is not a merchant member
Sierra Trading Post does NOT participate at ResellerRatings to monitor feedback and resolve your issues. Are you this merchant? Learn more about the Merchant Member Program!

See all Merchant Members »